Την Κυριακή 29 Νοεμβρίου, κλιμάκιο της ΛΕΦΕΔ Αττικής συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τακτική
Διάσωσης Μάχης – Επίπεδο 1″, που διεξήχθη από την Meducation, στο 32ο χλμ. Αθηνών – Λαμίας, στην περιοχή Αφίδνες.
Το κλιμάκιο ήταν ανάμεσα στους 33, συνολικά συμμετέχοντες, οι οποίοι αποτελούνταν από αστυνομικούς, νοσηλευτές, ασφάλεια υψηλών προσώπων, security, στρατιωτικούς, εθελοντές διασώστες και έφεδρους από διάφορες Λέσχες.
Την εκπαιδευτική ομάδα του σχολείου αποτελούσαν έμπειροι επαγγελματίες και διακεκριμένα, εν ενεργεία, στελέχη του κλάδου της υγείας, όπως ιατροί, νοσηλευτές, μαίες, διασώστες και νοσοκόμοι μάχης, με τους περισσότερους εξ’ αυτών να είναι εκπαιδευτές ενηλίκων, εκπαιδευτές ΛΑΕΚ και εκπαιδευτές σε διεθνείς εκπαιδευτικούς οργανισμούς, όπως ERC, AHA, NAEMT, NHSQ και MFA.
Το σχολείο, το οποίο ήταν δομημένο σε 20% θεωρητική εκπαίδευση και 80% πρακτική εξάσκηση, ξεκίνησε με θεωρία, αναλύοντας τα εξής θέματα:
Εισαγωγή στο τακτικό περιβάλλον (TCCC + Demo).
Φροντίδα κατά τη μάχη (CUF + TQ + Demo).
Φροντίδα σε τακτικό περιβάλλον (TFC + Casualty Card + Demo).
Φροντίδα κατά την τακτική διακομιδή (TEC + Demo 9-Line/Urban).
Πλάνο προ αποστολής (PMP).
Στη συνέχεια και μετά από ολιγόλεπτο διάλειμμα ξεκίνησε το πρακτικό κομμάτι της εκπαίδευσης , όπου σε διαδραστικούς σταθμούς δεξιοτήτων (MARCH-ON) διδάχθηκαν τα εξής αντικείμενα:
Εκτίμηση και αντιμετώπιση μαζικών αιμορραγιών (M).
Εκτίμηση και αντιμετώπιση αεραγωγού και αναπνοής (A-R).
Εκτίμηση και αντιμετώπιση κυκλοφορικού (C).
Εκτίμηση και αντιμετώπιση νευρολογικού και πόνου (H-O-N).
Ακολούθησε διακοπή για ελαφρύ γεύμα και η εκπαίδευση συνεχίστηκε σε διαδραστικούς σταθμούς δεξιοτήτων, με την συμμετοχή και των εκπαιδευόμενων, αυτή την φορά, αφού οι συγκεκριμένοι σταθμοί ήταν συνδυασμένοι με τις εξής ασκήσεις:
Άσκηση 1: Μεταφορά τραυματία με φορείο & άρσεις CUF + TFC.
Άσκηση 2: Αυτοσχέδια φορεία – νάρθηκες (Improvised Splints).
Άσκηση 3: Τακτική κίνηση και τοποθέτηση ίσχαιμου (3600/CUF/TFC).
Άσκηση 4: Ενδοφλέβια/ενδομυϊκή/ενδοοστική (IV/IM/IO).
Προηγήθηκε ένας, ακόμη, διαδραστικός σταθμός δεξιοτήτων, με τους συμμετέχοντες να προβαίνουν σε ολοκληρωμένη εκτίμηση (MARCH-ON – 1st Cas. Scenario), πριν ξεκινήσει η γραπτή αξιολόγηση.
Μετά το πέρας του τελικού γραπτού τεστ, οι εκπαιδευόμενοι προετοιμάστηκαν και συμμετείχαν στην αξιολόγηση, η οποία αφορούσε το πρακτικό σκέλος της εκπαίδευσης, στο οποίο συμμετείχαν σαν τραυματίες, ηθοποιοί οι οποίοι κάτω από ειδικές συνθήκες δημιουργούσαν ένα ρεαλιστικό σενάριο για τους συμμετέχοντες.
Αφού τελείωσε και η πρακτική εξέταση, το σχολείο ολοκληρώθηκε με την χορήγηση των πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες και την βράβευση του 1ου εκπαιδευόμενου, ο οποίος διακρίθηκε καθ’ όλη την διάρκεια της εκπαίδευσης.